Retourneren en Ruilen

Mag ik mijn artikelen retourneren?

Je mag van ons best even nadenken of het ontvangen product of artikel het juiste is dat je in gedachten had. Als je artikel geen goede match is, mag je het binnen de zichttermijn van 30 dagen naar ons terugsturen. Voor meer informatie kijk hier.

 

Zijn er ook producten die ik niet mag terugsturen?

Ja, er zijn ook producten die je niet meer mag terugsturen en dat zijn lippenstift, crème, shampoo en overige vloeibare cosmeticaproducten, waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Deze producten zijn namelijk om redenen van hygiëne niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken.

 

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

Neem even contact op met onze klantenservice of stuur een mailtje naar order@minkbc.nl, onze collega’s helpen je dan graag verder wat de makkelijkste manier is voor de retourzending. We kunnen bij grotere artikelen deze laten ophalen door DHL. Wij zorgen dat je van ons een verzendlabel via de mail ontvangt dat je op je pakketje kunt plakken. Je kunt ook zelf voor een verzendmethode kiezen. De directe kosten van het terugzenden komen dan voor jouw eigen rekening.

 

Moet ik betalen bij retourneren?

In de meeste gevallen hoef je geen retourkosten te betalen. Als je de retourzending bij ons aanmeldt, dan verzorgen wij het verzendlabel. Als je zonder duidelijke reden van de koop wilt afzien na levering, dan worden wel de retourkosten van € 3,75 aan je doorberekend. Als het een ruiling betreft of als een product verkeerd door ons is geleverd zijn er geen kosten aan verbonden. Je kan het artikel ook zelf verzenden. De retourkosten komen dan voor je eigen rekening.

 

Kan ik mijn retour laten ophalen?

Na overleg met onze klantenservice is het ook mogelijk om de retourzending door DHL op te laten halen. Het is dan wel van belang dat je thuis bent als DHL bij je langskomt. Je begrijpt dat er dan extra kosten zullen volgen als er een tweede ophaalpoging moet worden gedaan.

 

Wat is het retouradres?

Ons kantoor en magazijnadres is:
Mink Beauty Concepts
Stationsstraat 4
3201 AS in Spijkenisse.
<

 

Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?

Als je van ons een verzendlabel hebt ontvangen kan je makkelijk het pakketje bij een DHL parcelshop bij jou in de buurt afgeven. Bewaar wel altijd het verzendbewijsje dat je ontvangt bij inlevering bij de parcelshop. Is je retour erg klein zoals bijvoorbeeld een oogpotlood? Doe hem dan in een stevige envelop en wij sturen je een verzendlabel voor de brievenbus van PostNL.

 

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen?

Dat is makkelijk. Wij sturen je een berichtje dat de retourzending is ontvangen en dat de eventuele terugbetaling in verwerking is.

 

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Meestal is binnen 5 dagen na ontvangst van de retourzending de terugbetaling geregeld. Normaal gesproken wordt de terugbetaling op de zelfde wijze gedaan als de ontvangstbetaling, tenzij anders met je is overeengekomen.

 

Ruilen

Mag ik ook producten ruilen?

Als je van ons een verkeerd product hebt ontvangen mag deze uiteraard geruild worden en zijn de kosten voor onze rekening. Het kan natuurlijk ook gebeuren dat je van onze makeup bijvoorbeeld een loose foundation in een verkeerde kleur hebt gekozen. Ook dan doen we niet moeilijk en mag je het product ruilen. Hierbij geldt dan uiteraard wel dat je niet eerst je gezicht ermee hebt opgemaakt. Deze producten moeten ongeopend worden teruggestuurd. Andere producten waarvoor dit ook geldt zijn lippenstift, crème, shampoo en overige vloeibare cosmeticaproducten, waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Deze producten zijn namelijk om redenen van hygiëne niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken.