Heb je vragen of advies nodig? Bel ons op: 0031 88 3366800 of whatsapp ons op: 06 394 492 40
Ontvang 10% korting op je eerste bestelling!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en je ontvangt een kortingscode voor 10% korting op je eerste bestelling. Daarnaast ben je als eerste op de hoogte van onze acties een aanbiedingen.

Abonneer
  • Lorem ipsum

Pakkende ingrediënten voor een geslaagd event

24 Mei 2019

De nieuwste make-up- en wenkbrauwtrends, de mooiste technieken en de inspirerende filosofie achter de ‘gezonde’ producten van Mineralogie: wie het spetterende maart-event van Mink Beauty Concepts bezocht, kwam er helemaal opgeladen weer vandaan, vertellen schoonheidsspecialist Kimberley Eerenberg en kapper Cindy Stoopen. Zij waren op het podium model voor make-up artist Niels Jansen en trainer/visagist Elise Soffree.

“Het was een inspirerend event”, vertelt Kimberley Eerenberg van salon Beauty Berley in Westzaan. “En tegelijk heel vertrouwd. Ik gebruik Mineralogie al zeven jaar en ik ben nog altijd enorm trots op het merk. Het wordt steeds duidelijker dat natuurlijke producten beter zijn dan synthetische varianten, maar Mineralogie staat al jaren op dit standpunt. Ze doen niet mee aan de hype, het is een heel eerlijk en puur merk. Sandra (Jacobs, directeur Mink Beauty Concepts, red.) stáát voor haar merken en ook vandaag liet ze weer zien hoe haar hart ligt bij gezonde cosmeticaproducten. Hier voel ik mij goed en vertrouwd bij, het bevestigt mijn goede keuze.”

Kimberley vindt voor haar salon de basismake-up belangrijk en neemt dit mee in haar huidadvies, vooral naar rosacea- en acnecliënten. “De overstap naar Mineralogie is een enorme stap naar langdurige huidverbetering”, zegt ze. “Maar zo nu en dan springt er ook echt een geweldig trendproduct tussenuit. Zo ben ik superenthousiast over de nieuwe highlighter. Elke gezichtsbehandeling sluit ik af met een paar drupjes waardoor je de klant met een gezonde uitstraling laat vertrekken.”

Bling it
Tijdens het event maakte trainer en visagist Elise Soffree – tevens eigenaar van salon Dermalise in Oud-Beijerland – Kimberley op met de nieuwe trendkleuren van Mineralogie uit de nieuwe spring/summercollection High Society. “Bij Kimberly heb ik vooral met de nieuwe Eye Candy Sticks gewerkt”, vertelt Elise. “Bling it, een zachtroze tint met een mooi glittertje in de binnenooghoek. De Taupeless in de arcadeboog voor net een beetje shadow. En de Lavender Dream in het midden, om licht en bruin mooi in elkaar over te laten lopen.” Voor de lippen gebruikte Elise de tint Trust Fun – met een deppende techniek voor een losjes effect. “Daar had ik even wat moeite mee, met die minder strakke lijnen”, lacht Kimberley. “Maar uiteindelijk was het natuurlijk prachtig. Ik zou dat uit mezelf niet zo gauw durven.” Ze vindt de nieuwe collectie een “herwaardering van de vrouwelijkheid”: “Je mag je weer vrouw voelen. Zo voelde het nadat Elise me had opgemaakt”, aldus Kimberley.

‘Echt top’
Ook Cindy Stoopen van kapsalon Hair2day in Berkel-Enschot is enthousiast over het event. “Het was een leuke, gezellige groep mensen – kappers en schoonheidsspecialisten door elkaar – en een mooie presentatie”, zegt ze. “En er werd ook goed voor ons gezorgd, met smoothies en gezonde hapjes.”

Cindy is al jaren “heel erg weg van Mineralogie”, zoals ze zegt. “De pure producten geven een heel natuurlijk effect – iedereen die ermee in aanraking komt, is verkocht.” Cindy geeft regelmatig make-upworkshops voor haar klanten en dat levert haar weer mooie mond-tot-mondreclame op.

Ze is heel blij met de nieuwe Brow Define, een wenkbrauwpotlood in vier kleuren. “Daar zat ik stiekem al op te wachten, Mineralogie had dat nog niet. En het is een heel goed potlood, echt top. Ik kan nu het plaatje bij elke klant mooi afmaken.”

‘Verjonging’
Elise maakte Cindy’s ogen op met de nieuwe Trio Eye Shadow Champagne: “Een mooie peachy kleur die een leuk fris effect geeft boven de pupil, bij alle kleuren ogen”, vertelt ze. “De lichte tint zette ik in de binnenhoek en met het matgrijs zette ik een lijntje tegen de wimperrand dat ik naar boven vervaagde, voor een zacht resultaat. De lippen kregen wat meer knal: de lila-achtige tint van de Decadence. De lijnen tekende ik met de Line & Define Eggplant”, aldus Elise.

Cindy vindt dat de nieuwe look klopt met de trends die ze op Instagram ziet: “Meer glans en een gezonde, frisse uitstraling. Mooie kleurtjes voor de lente en de zomer – daar kan je wel weer leuke dingen mee in de salon. Het geeft verjonging, mensen voelen zich weer wat jeugdiger.”

Ze vindt dat Mink goed met haar meedenkt, als ondernemer. “Ze houden je goed op de hoogte via social media en denken mee over leuke acties. Zo vierde ik een paar jaar geleden mijn 10-jarig bestaan en toen kwam make-up artist Niels Jansen hier in de zaak met make-upadvies voor mijn klanten, heel leuk. Nu vier ik binnenkort mijn 12,5-jarig bestaan, dus gaan we weer iets verzinnen.”

‘Borstelige wenkbrauwen’
Niels liet op het event de technieken zien die je met de nieuwe Brow Define kunt toepassen. “Superleuk vond ik het, er valt dan ook veel over te vertellen. De wenkbrauw is nog nooit zo hot geweest.” Het nieuwe potlood sluit perfect aan bij de nieuwe trends, vindt hij. “We gaan nu echt van de platte wenkbrauw af, de Kim-Kardashian-tijd – met van die malletjes die je inkleurt – is voorbij. We zitten nu middenin de nieuwe trend: terug naar de oertijd. We zien echt weer haartjes, zoals bij Brooke Shields vroeger, de borstelige wenkbrauwen uit de 80ies en de 90ies. En als je die niet meer hebt, als gevolg van epileren bijvoorbeeld, kun je met het wenkbrauwpotlood heel mooi de haartjes faken. Veel mensen realiseren zich niet wat een wenkbrauw doet en wat er nog mogelijk is.” Niels, die al 20 jaar in het vak zit, gaf de bezoekers vooral technische les, zegt hij. “Waar begint en eindigt de wenkbrauw precies en hoe teken je tussen de haren in?”

‘Gezonde make-up’
Als dubbelvoudig Nederlands make-upkampioen Natural Look is Niels gespecialiseerd in een zo natuurlijk mogelijke basis. “Ik miste daarbij een natuurlijke formule”, vertelt hij. “Ik werk veel voor beautysalons waar mensen een gezichtsbehandeling krijgen en zij willen een gezonde make-up. Het wordt steeds duidelijker dat mineralenmake-up een gezonde make-up is. Zo kwam ik uit bij Mineralogie omdat zij het hoogste percentage mineralen hebben. Gezonde make-up is nu helemaal mijn ding.”

Ook professional Elise Soffree koos bewust voor Mineralogie. “Ik heb enkele jaren voor aan ander make-upmerk gewerkt maar toen ik Mineralogie ontdekte was ik snel om. De kleuren versmelten samen met de warmte van de huid, dat geeft een heel natural effect, je hebt nooit het idee dat je een make-uplaag op hebt.” Wat ze ook belangrijk vindt: “Er zit geen talk in. Fijne talk maakt mat en je ziet alle rimpels. Het onttrekt vocht en zorgt voor verstopping. Het is wel een mineraal maar niet een met positieve effecten. Wat er wel in zit: titanium en zink. Die hebben een lichtreflecterend effect, wat zorgt voor zonbescherming.”

Niels ultieme wenkbrauwtip
“Ga terug naar de roots, naar de wenkbrauw zoals je die hebt meegekregen. Teken haartjes en laat nog huid zichtbaar, waardoor je een luchtige wenkbrauw krijgt die veel meer bij de natuurlijke wenkbrauw blijft.”

Wees de eerste om te reageren...
Laat een reactie achter
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »